Ahir va tenir lloc la jornada Respon.cat a Reus, a la Cambra de Comerç de Reus, amb el títol “Economia social i desenvolupament sostenible”.
Després de presentar la iniciativa Respon.cat, Josep Maria Canyelles va abordar el sentit empresarial de la Responsabilitat Social i els reptes de sostenibilitat, i l’oportunitat de desenvolupar territoris socialment responsables.
Josep Maria Canyelles, Joan Josep Sardà, Xavier Vila i Juan Martínez de Marañón van intervenir a l'acte de presentació de Respon.cat a Reus
Josep Maria Canyelles, expert en RSE i coordinador de la Respon.cat, va convidar les empreses presents a interessar-se per Respon.cat, ja sigui per a esdevenir-ne membres o per participar a les seves activitats. Respon.cat pretén aglutinar les empreses compromeses amb l'RSE a Catalunya, ja siguin grans o pimes. De fet, tot just després d'haver-se posat en marxa, ja hi ha 34 empreses integrant la iniciativa, de les quals la meitat són empreses grans i la meitat pimes.
Respon.cat ha establert quatre grans línies de treball. La de lideratge, perquè l'RSE requereix un abordatge directiu amb voluntat d'enriquir la cultura corporativa i l'estratègia amb els valors de l'RSE. La de formació i capacitació, perquè l'RSE necessita unes eines, una capacitació tècnica, i innovar en el seu desenvolupament. En aquest sentit, Canyelles va explicar que s'havien posat en marxa algunes iniciatives com ara el Màster en RSC en conveni amb la UOC. La tercera línia fa referència al foment de l'RSE, agafant el relleu de programes pioners que van ser impulsats en el seu moment des del Consell de Cambres, i que facilitaran que moltes pimes puguin trobar espais d'aprenentatge i desenvolupament de la seva RSE. Finalment, la quarta línia fa referència al foment de territoris socialment responsables.
Canyelles va aportar la definició de territori socialment responsables que es consensuà l'any 2007, amb l'elaboració del manifest per uns TSR. Es considera un territori que tendeix a la sostenibilitat afrontant proactivament els seus reptes econòmics, socials i ambientals, per mitjà de les estratègies col·laboratives i el compromís multilateral, amb solucions eficients que creïn valor per a totes les parts, gestionant els propis actius tangibles i intangibles i alineant-los vers una Visió sostenible del territori.
Per tal de mostrar el sentit empresarial de l'RSE, Canyelles va aportar unes reflexions a partir de casos, posant l'èmfasi en les pimes per a mostrar que per a gestionar l'RSE no importa la dimensió de l'empresa. El que sí que cal és una actitud, un estil directiu, uns compromisos ètics, i alhora una capacitat de gestionar per a desenvolupar unes bones pràctiques.
L'acte fou presentat per Joan Josep Sardà, secretari general de la Cambra de Comerç de Reus. També van intervenir a l'acte, Xavier Vila Purtí, DEA del Doctorat en Planificació territorial i desenvolupament local (UB) i Juan Martínez de Marañón, llicenciat en Administració i Direcció d’Empreses (UAH), que van presentar què és l’economia social i el desenvolupament sostenible.
El públic, integrat bàsicament per directius d’empreses i també gestors públics, va tenir l'oportunitat d'aportar opinions i intercanviar punts de vista.
Aquest acte ha estat organitzat per mitjà del conveni entre el Consell de Cambres de Comerç de Catalunya i el Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, per a donar a conèixer la iniciativa Respon.cat i fomentar els territoris socialment responsables.
La Confederació del Tercer Sector Social, membre del Consell Social de Respon.cat, impulsa un programa de foment de les dones en òrgans de govern. Amb aquest programa el Tercer Sector
MútuaTerrassa, empresa membre de Respon.cat, se suma a la campanya #JoEmCorono i t’animem a que tu també ho facis. Desde la plataforma www.joemcorono.com pots contribuir a la cerca per un
Quatre empreses membres de Respon.cat participaran al BizBarcelona Hem previst un taller de Joan Antoni Melé amb aquests quatre líders empresarials El taller està obert a altres empreses de Respon.cat
Iniciativa empresarial para el desarrollo de la responsabilidad social en Catalunya
Ser socialment responsable no és una qualitat, és una obligació.
“Una part de l'ADN de l’empresa i un compromís amb la societat”
“Ha sido una jornada muy enriquecedora, de diálogo y cambio de impresiones, la esencia de la RSC”
“La responsabilitat empresarial comença per la responsabilitat i el compromís personal amb la societat i les persones que ens envolten”
“Formar, investigar i transferir coneixement per transformar les persones, les organitzacions i la societat cap a la responsabilitat social i la sostenibilitat”
“Responsabilitat Social permanent, 365 dies l’any”
“L’RSE no es limita a l’acció, també és un marc des d’on repensar la societat”
“Que el progrés econòmic vagi acompanyat de progrés social i equilibri territorial”
“L’RSE no es limita a l’acció; també és un marc des d’on repensar la societat”
“Compromís compartit per a la transformació social”
“Compromís per a tothom. Cal donar una mica. Simplement és el cal fer-ho. Compromís des de dalt fins a baix”
"La Responsabilitat Social és un dels valors i principis bàsics del nostre sistema de gestió. L’entenem com un eix transversal que implica tots els nivells de l’organització i se centra en l’aportació de valor pels nostres grups d’interès."
“Després de la superació de la crisi empresarial, ara toca impulsar la Responsabilitat Social sense excuses”
“Hem d’entendre que la societat, cada cop menys, acceptarà una empresa que no sigui coherent i socialment responsable, i aquest ha de ser un dels motius per a les empreses que encara no hi creuen”
“Necesitamos más empresas con propósito y que trabajen por generar valor compartido”
“Tan de bo la filantropia arribi cada cop més lluny”
“La nostra organització ha de ser una part harmoniosa d'un sistema més ampli: un món que podem contribuir a fer millor a través de les persones i el medi ambient”
“L'RSC és el nostre ADN”
“Malgrat tot, estem al bon camí i queda molt per recórrer. Avancem!”
“Educació, sensibilització i compromís ètic de les empreses”
“Educació, sensibilització i compromís ètic de les empreses”
“Tothom som corresponsables del que passa al nostre entorn i al món en general, hem de comunicar el que fem per donar exemple”
“Ètica i filantropia”
“És la manera d'entendre el paper de l'empresa dins la societat, que determina els seus objectius, accions i estratègia”
"Una part del pensament trascendent en la gestió empresarial"
“La empresa pasa a ser una entidad activa y colaborativa con la sociedad y el medio ambiente. Un tejido empresarial sostenible genera una producción similar y un consumidor consciente, dando prioridad a éstas a la hora de comprar”
“El benefici social ha d’estar en l’ADN de qualsevol empresa que es consideri saludable”
“Gent i empreses amb valors, ètica i responsabilitat és futur”
“Fer bé la feina i fer el bé amb la feina que desenvolupem”
“Cal treballar per incrementar el nivell ètic de la classe empresarial. RSC, eina que condueix a tot un canvi organitzacional en benefici de persones i medi ambient”
“La majoria de marques no importen a la gent. No poden continuar basant la competitivitat en eines tradidicionals. Ja no n'hi ha prou de dir el que fan, han de fer el que diuen i convertir l'RSE en un valor competitiu i eix transformador”
Utilizamos cookies para optimizar nuestro sitio web y nuestro servicio.
Funcional
Siempre activas
El almacenamiento o acceso técnico sea estrictamente necesario con el fin legítimo de posibilitar la utilización de un determinado servicio expresamente solicitado por el abonado o usuario, o con la única finalidad de efectuar la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Opciones
El almacenamiento o acceso técnico es necesario con la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el suscriptor o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que se utilice exclusivamente con fines estadísticos.El almacenamiento o acceso técnico que se utilice exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin una citación, el cumplimiento voluntario por parte de su proveedor de servicios de Internet o registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada solo con este propósito generalmente no se puede usar para identificarlo.
Marketing
El almacenamiento técnico o el acceso son necesarios para crear perfiles de usuario para enviar publicidad o rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares.