Coses que s’han dit avui

Oriol Illa, president de la Taula del Tercer Sector, ha fet la ponència inaugural

Oriol Illa, president de la Taula del Tercer Sector, ha fet la ponència inaugural

Aquestes són algunes de les afirmacions i reflexions que s'han fet aquest matí a la Jornada sobre Empresa i ONL. Podeu veure la descripció del conjunt de l'esdeveniment a "Èxit de participació de la Jornada Empresa – ONL d’aquest matí organitzada per Respon.cat i l’ASCEF".

  • La relació entre l’empresa familiar i les ONL és avui una oportunitat i també una necessitat, basada en tres pilars:
    • Aliances estratègiques que cal generar al territori
    • Innovació social en la nostra activitat
    • Voluntariat d’empresa
  • Les relacions empresa familiar/ONL són molt properes, es crea un gran valor compartit i un coneixement i enriquiment mutu.
  • El treball en xarxa és una necessitat i no una alternativa. Porta a ser més professionals, a buscar l’excel·lència i a exigir transparència.
  • Actuacions conjuntes com el voluntariat, el teaming o els projectes compartits permeten reforçar l’equip i els valors compartits en el sí de l’empresa.
  • Actualment s’identifica una tendència d’innovació en les col·laboracions, amb noves formes de relació i treball conjunt.
  • Una de les claus de l’èxit és fer un seguiment proper dels projectes de col·laboració, amb un coneixement directe i presencial i mesurant l’impacte que genera.
  • En el context social actual, la responsabilitat de l’empresa cap als seus treballadors i treballadores i cap a la societat són claus en la seva responsabilitat social.
  • La responsabilitat social és transmissió de valors, salvaguardant allò que és propi de l’empresa: la seva sostenibilitat i rendiment econòmic.
  • Reptes compartits per a l’empresa familiar i les ONL:
    • Qualsevol moment és bo per a aplicar l’RSE, per a traslladar els valors de l’empresa a la comunitat en la qual operen.
    • Si les empreses plantegen la seva tasca com una inversió en valors d’esperança, solidaritat, responsabilitat pròpia i compromís, les persones destinatàries de les actuacions seran futurs treballadors preparats i compromesos.
  • A l’empresa familiar estan presents uns valors i conviccions de les persones que les van crear i que ens poden fer confluir amb les ONL.
  • Una petita empresa familiar també pot desenvolupar actuacions de responsabilitat social i acció social, vinculades al territori i a les inquietuds de la família propietària de l’empresa.
  • Les empreses que s’autodefineixin com a responsables socialment han de començar per una gestió ètica i responsable internament  i després treballar cap a la societat.
  • La propietat de l’empresa familiar som també persones, ciutadans d’un poble compromesos amb el nostre entorn. I hem de diferenciar els dos rols: com som capaços de generar valor en l’intern de l’empresa, incorporant les inquietuds socials i l’ activitat filantròpica.
  • Els grans reptes passen per una col·laboració estreta entre el sector públic, el sector empresarial i el sector social. Hem d’aprendre a caminar junts.

About author

Le podría interesar también

Sin categorizar

Jornada RSE amb participació de Respon.cat: reclamen exemplaritat a polítics i líders socials per combatre la desafecció ciutadana

100 directius de l’àmbit de la Responsabilitat Social Empresarial, l’auditoria i les Administracions Públiques participen en la 3ª Jornada RSE CCJCCEls auditors critiquen la “incoherència” de les empreses que compten

Últimas noticias

Ametller Origen llança la campanya femcami.org per assolir l’objectiu de ser neutres en emissions de CO2

Ametller Origen, empresa membre de Respon.cat, llança la campanya femcami.org per assolir l’objectiu de ser neutres en emissions de CO2 en Abast 1, 2 i 3, vint-i tres anys abans

Sin categorizar

Tuits de la ponència de Joan Iglesias sobre Responsabilitat fiscal

Ahir dijous 18 de setembre va tenir lloc la primera edició del Fòrum directiu de Respon.cat. Aquest és el recull de les piulades al Twitter de la ponència de Joan Iglesias